Kerja Kosong CIMB Group Kuala Lumpur 2021

Mencari kerja kosong CIMB Group Kuala Lumpur 2021? Semoga senarai kerja kosong terkini ini membantu dalam urusan pencarian.

CIMB Group adalah bank universal ASEAN yang terkemuka dan salah satu penasihat korporat terkemuka di rantau ini. Ia juga merupakan peneraju dunia dalam kewangan Islam.

Kumpulan ini beribu pejabat di Kuala Lumpur, Malaysia, dan menawarkan produk dan perkhidmatan perbankan pengguna, perbankan komersial, perbankan pelaburan, perbankan Islam dan pengurusan aset. Ia merupakan kumpulan perbankan kelima terbesar dengan aset di ASEAN dan, pada akhir Mac 2021, mempunyai sekitar 34,000 kakitangan dan lebih dari 16 juta pelanggan.

CIMB Group Holdings Berhad telah disenaraikan di Pasaran Utama Bursa Malaysia sejak tahun 1987 dan mempunyai permodalan pasaran sebanyak RM43.1 bilion pada 31 Mac 2021. Pada 31 Mac 2021, jumlah aset berjumlah RM608.6 bilion, dengan jumlah pemegang saham dana sebanyak RM57.4 bilion dan jumlah aset Islam sebanyak RM150.0 bilion. Pada akhir April 2021, pemegang saham utama adalah Khazanah Nasional Berhad dengan 27.3%, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dengan 16.1% dan Kumpulan Wang Persaraan (Diperbadankan) dengan 6.4%.

Berikut adalah senarai kerja-kerja kosong di CIMB Group Kuala Lumpur 2021.

Kerja Kosong CIMB Group Kuala Lumpur 2021

Jawatan yang ditawarkan:

  • Officer
  • Service Manager
  • Senior Associate

Lokasi: Menara CIMB, KL Sentral, Kuala Lumpur Menara CIMB Jalan Stesen Sentral 2 Kuala Lumpur 50470

Syarat Kelayakan Officer:

  • Pemegang Ijazah
  • Fasih Inggeris dan Melayu – bertutur dan menulis
  • Kemahiran Teknikal – Microsoft Office

Tanggungjawab yang diperlukan Officer:

  • Terima dan urus aduan Duit Sekarang/Pemindahan Segera/permintaan pemulihan untuk Keluar (Off Us) dan Incoming (On Us)
  • Menghadiri dan menyiasat aduan/pertikaian mengenai Pindahan Dana melalui CIMB ATM / CRM / Klik yang dibuat oleh pelanggan proprietari dan Institusi Kewangan lain.
  • Untuk menghadiri panggilan daripada cawangan, CRU, Pusat Panggilan dan Institusi Kewangan lain mengenai aduan pelanggan
  • Diperlukan untuk berhubung dengan Institusi Kewangan Lain dan Cawangan Bank CIMB semasa proses pemulihan
  • Jejaki dan susulan kes yang belum selesai
  • Kes-kes yang perlu dihadiri dan diselesaikan dalam SLA yang ditetapkan.

Syarat Kelayakan Service Manager :

  • Memiliki Diploma atau Ijazah Sarjana Muda dalam Pengajian Perniagaan / Pentadbiran / Kewangan / Perakaunan / Perbankan / Pemasaran atau setaraf.
  • Mempunyai 3 – 5 tahun pengalaman berkaitan dalam industri perbankan.
  • Perhatian kepada perincian dan kebolehan matematik yang kuat.
  • Kemahiran interpersonal yang baik – mesra dan sopan.
  • Atribut peribadi yang baik – jujur ​​dan mampu bekerja di bawah tekanan dan dalam persekitaran yang pantas.

Tanggungjawab yang diperlukan Service Manager:

  • Memastikan pemenuhan hujung ke hujung transaksi pelanggan PB yang berkaitan dengan akaun FD Perbankan Pengguna dan CASA (Konvensional dan Islam) termasuk pembukaan akaun, pemindahan dana, kiriman wang, pengeluaran FD, peletakan FD, pembaharuan dan peralihan FD
  • Untuk mengesahkan dan memastikan semua transaksi yang berkaitan dengan akaun FD dan CASA dilaksanakan mengikut Polisi dan Prosedur dengan semua pengesahan yang diperlukan (rakaman suara atau bertulis) disusun
  • Menjawab sebarang pertanyaan oleh pelanggan PB tentang produk Perbankan Pengguna, dan secara proaktif menawarkan penyelesaian kepada pelanggan jika boleh
  • Memastikan permohonan pelanggan PB untuk Gadai Janji, Gadai Janji Luar Negara, Jaminan Bank, Pinjaman Berjangka dan Overdraf lengkap dengan dokumentasi yang diperlukan, dan diserahkan kepada pasukan pemenuhan masing-masing
  • Lakukan pengesahan semakan harian dengan pelanggan PB iaitu cek bernilai tinggi, NCF 7 (Cek dengan ralat teknikal), cek dipulangkan dsb.
  • Pantau baki negatif dalam akaun pelanggan PB setiap hari dan untuk memastikan akaun yang mengalami kekurangan diselaraskan tepat pada masanya.
  • Menghadiri, dan membuat susulan terhadap sebarang aduan pelanggan dengan jabatan Perbankan Pengguna yang berkaitan, dan memastikan Pengurus Perhubungan PB dikemas kini tentang kes
  • Menjalankan semakan kredit untuk kemudahan PB iaitu PBCL, RR, FECL, SMF, BG & untuk memastikan pemfailan yang betul bagi semua permintaan semakan kredit serta mengemas kini CCRIS mengikut keperluan BNM.

Syarat Kelayakan Senior Associate:

  • Ijazah Sarjana Muda, dalam mana-mana bidang, dari universiti / kolej yang diiktiraf.
  • Mempunyai kemahiran komunikasi yang kuat.
  • Celik komputer.
  • Mempunyai pengetahuan tentang produk Perbankan Swasta dan Perbankan Pelaburan akan menjadi kelebihan tambahan.

Tanggungjawab yang diperlukan Senior Associate:

  • Mengendalikan akaun PBCL, SMF, FECL & RR dari pembukaan & penutupan (dari semakan kredit, penyediaan dokumen, mengatur tandatangan DA, naikkan tugas ke pejabat belakang, susulan ketersediaan dana untuk pemprosesan & caj yuran pembaharuan).
  • Mengendalikan transaksi harian PBCL, SMF, RR & lain-lain harian termasuk peralihan.
  • Berurusan dengan Peguamcara, penilai dan CSA untuk kes berkaitan harta / penebusan.
  • Berurusan dengan Pasukan Tadbir Urus mengenai semakan dokumen.
  • Susulan ke atas SLO yang ditandatangani, borang yang perlu ditandatangani dan untuk mendapatkan kelulusan yang luar biasa.
  • Mengendalikan pertanyaan daripada jurubank.
  • Semakan harian mengenai pengumuman Bursa dan pastikan berita dinaikkan ke atas untuk keputusan selanjutnya dibuat.
  • Penyediaan laporan bulanan / berkala untuk pengurusan.
  • Sandarkan ahli pasukan pada pengeluaran harian dan laksanakan kerja yang diberikan oleh atasan.

Schedule: Full-time

Shift: Day Shift

Employee Status: Permanent

Untuk maklumat lanjut dan permohonan, bolehlah secara terus menghubungi atau klik link ini.

Kerja Kosong Lain

Selain kerja kosong CIMB Group Kuala Lumpur 2021 ada beberapa lagi kerja kosong menarik untuk anda cuba. Contohnya seperti:

Pihak Hai.My tidak bertanggungjawab dengan permohonan yang dihantar. Segala permohonan hendaklah dihantar secara terus kepada pihak berkenaan.